Zamunda Torrent - Torrent Oyun İndir -Zamunda Film Dizi Program

Orjinalini görmek için tıklayınız: Quantum Break - Ön İnceleme
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
[b][Resim: quantum-break.jpg]

Gamescom’da gösterilen 10 dakikalık gösterimin haricinde kapalı kapılar ardında 30 dakikalık uzun bir gösterime katıldım. Ve burada bizzat Max Payne anlattı oyunu! Yani Sam Lake, yani Remedy’nin ana hikâye yazarı ve ilk Max Payne’in siması olan kişi. Şu ana kadar izlediğiniz videolardan Quantum Break’in tam olarak ne olduğunu anlamadıysanız, lütfen beni okumaya devam edin.

Yapılan bir deney sonucunda zamanın yıkılmaya başlamasını konu alıyor Quantum Break. Kardeşi tarafından başlatılan bu deneyin sonucunda zaman yıkılmaya başlar ve bunu önlemeye çalışan kahramanımız Jack de zamanı yönetmekle ilgili garip güçler elde eder. Kendi etrafındaki zamanı durdurarak üstüne gelen kurşunlardan kurtulabilir, belli bir bölgeye saldırarak içindeki düşmanların, patlamaların orada donup kalmasını sağlayabilir veya gözle görülemeyecek kadar hızlı hareket edebilir hale gelir.

Max Payne’den beri zamanı oyunun bir öğesi haline getirme konusunda uzmanlaştı diyebiliriz Remedy için. Ancak Quantum Break’te görsel olarak da bunu bir sonraki aşamaya taşımışlar. Zamanla oynamaya başladığınızda etrafınızdaki her şeyin görsel olarak patlaması, kırılması, anlık olarak bir ileri bir geri hareket etmesi, parçalanması ve tekrar birleşmesi aşırı bir görsellik sağlıyor. Hatta bunun bazen fazla gelmeye başladığını bile söyleyebilirim. Özellikle tanker, köprü gibi çok büyük araç ve binaların yıkılmaya başladığı yerlerde oluşan zaman kırıklarında etrafta uçan, bir ileri bir geri hareket eden parçaların haddi hesabı olmuyor. Donup kalan patlamalar, bilgisayar bug’a girmiş gibi gözüken karakterler, ağır çekim uçan nesneler derken bunca efektin içinde kendinizi kaybedebilirsiniz.



Oyunda bugüne kadarki tüm Remedy oyunlarında olduğu gibi silahlı çatışmalar son derece tatmin edici. Gayet tok silah efektlerinin dışında, karakterimiz koşup bam güm yumruklarıyla da düşmana dalabiliyor. Çatışma alanlarındaki belli bölgelerdeki zaman kırılmaları yüzünden mermiler ve patlamaların donup sonra hızla yeniden harekete geçmesi “patlamadan kaçmak” gibi ilginç mekaniklere yol açıyor. Ama sadece çatışmalarda ve bizim yüzümüzden değil, kontrolümüz dışında da zaman kırılmaları yaşanıyor. Ve bu zamandaki kontrolsüz ileri geri gidişler, zorlu platform bulmacalarını oluşturuyor. Çürüyerek yıkılan bir geminin yıkıntısının altında kalmadan kaçmaya çalıştığımız gayet uzun bir sekans vardı mesela.

Quantum Break iki yıldır falan gösteriliyor, ama baş ve yan rollerdeki karakterler tanıdık kişiler değildi. Benim iyi mi, kötü mü olduğuna karar veremediğim bir şekilde, oyunun baş ve yan rollerindeki herkes ünlü oyuncularla değiştirilmiş. “Ünlüler Geçidi” kutusunda daha detaylı bir şekilde anlatıyorum kimlerin oyunda yer aldığını. Ama gerçekte yüzündeki tüm canlılığı ve mimikleriyle bir bütün olarak görmeye alıştığımız karakterleri oyunlardaki kısıtlı sayıda “taranmış” surat ifadeleri ve donuk bakışlarıyla görmek beni pek memnun etmiyor açıkçası. Bunun yerine hiç tanınmamış simaları, hatta oyunun yapımcılarının hayal gücünden çıkan ve gerçekte olmayan karakterleri görmeyi tercih ediyorum. Neyse, Remedy’nin oyunu, Remedy’nin seçimi.

[Resim: quantum-break-1.jpg]

ÜNLÜLER GEÇİDİ

Oyunun önceki videolarında tanıdık olmayan simalar gördükten sonra, bu Gamescom’da tamamen ünlü bir oyuncu kadrosuyla karşımıza çıkarak bizi şaşırttı Quantum Break. Oyun ve dizide Shawn Ashmore (X-Men’deki Iceman), Aidan Gillen (Game of Thrones’daki Lord Baelish), Dominic Monaghan (Yüzüklerin Efendisi’ndeki Merry) ve Lance Reddick (Fringe’deki FBI yöneticisi, Intelligence’daki FBI yöneticisi… Galiba kendisi gerçekte FBI yöneticisi Gülümseme gibi isimler olunca çok mu iyi oluyor, ana yazıda belirttiğim gibi ben pek emin değilim.


Quantum Break’in hep göz ardı ettiğimiz en ilginç özelliği, aslında tek bir oyundan ibaret olmaması, yarısı oyun, yarısı gerçek oyuncuların rol aldığı bir dizi olarak kurgulanmış bir eser aslında. Bunun nasıl işleyeceği şu ana kadar pek açıklanmamıştı, ancak bu gösterimde daha anlaşılır hale geldi. Oyunda iyi taraftaki abimizi yönetip zamanın yıkılmasını engellemeye çalışırken, dizide zamanın yıkılmasının engellenemeyeceğine inanmış kötü karakterin hikâyesini izleyeceğiz. Oyunda yaptıklarımız, dizideki bazı olayların sonucunu ciddi anlamda etkileyecek. İzlediğim gösterimde, bir karakterin iki farklı sonunu gördük: Birinde kötü Baelish’in yönettiği Monarch adlı şirkete karşı elinde delil bulunan bir kadın ikna edilemediği için infaz edilirken, diğerinde şirkete karşı yaptıklarının hatalı olduğunu kabul eden bir video kaydetmesi sağlanarak hayatı kurtuluyordu. Bir başka sahnede, bir minibüsü koruyan kadınla, o minibüsteki bir şeyi ele geçirmek isteyen adam birbirlerine silah çekmişken, birden ellerindeki silahlar kayboluyor. Daha sonra o sahnenin oyundaki karşılığını izlediğimizde, minibüste bizim olduğumuzu, tam kendimize gelirken zaman kırılması oluştuğundan kapıdan çıkıp ikisinin de elindeki silahı bizim aldığımızı görüyoruz.

Bu oyun/dizi bölümleri arasındaki bağ ne kadar sıkı olacak bir muamma, ama oyundan diziye geçiş cırt pırt olmayacak. Uzun süre oyun oynadıktan sonra 22 dakikalık bir dizi bölümü izleyeceğiz ve bu bölümün içindeki bazı bölümler oyunda yaptıklarımıza göre farklılaşacak. Ben buna şaşırdım, çünkü daha önce oyunun dizisinin sanki TV’de veya Xbox üstünde özel bir kanalda ayrı olarak gösterileceğini sanmıştım (SyFy’ın hem dizisi, hem oyunu olan Defiance gibi). Ancak görünen o ki dizi ve oyun aynı disk üstünde gelecek.


[Resim: quantum-break-3.jpg]
Yine de merakıma yenilip Sam Lake’e “eğer Quantum Break tutarsa, siz ikinci oyunu yaparken, işin dizi kısmının 2. sezonunu sadece dizi olarak TV’de görme ihtimalimiz var mı?” diye sordum. Büyük bir açık sözlülükle “biz bir fikri mülkü planlarken hiçbir zaman tek atımlık bir kurşun olarak planlamıyoruz, eğer beklediğimizin üstünde bir başarı elde edersek neden olmasın?” deyiverdi.

Quantum Break Remedy’nin, daha doğrusu Sam Lake’in DNA’larını taşıyor: Sinematik bir anlatım, filmle oyunun aynı potada olması, zamanı manipüle etmekle ilgili bir oyun mekaniği ve taş gibi bir silah mekaniği. Geriye kalan tek bir soru var: Xbox One’dan PC’ye ne zaman aktarılır? Benim tahminim 2017 başı gibi PC’de de görürüz Quantum Break’i deyip ümit ettiğim tarihle bu yazıyı sonlandırıyorum.
[/b]
Referans URL