25.10.2013, 21:23
Mirror's Edge (DICE) (Electronic Arts)
Mirror's Edge EA ve DICE Tarafından Yapılmış FPS Tarzı Bir Aksiyon Oyunudur
Oyunun İlk Sürümü 2008'in Kasım Ayında XBox360 ve Playstation İçin Piyasaya sürüldü PC İçin Üretilen sürümü 13 Ocak 2009 Da Çıkmıştı
Bu Oyunun Yapımında Ağır Biçimde değiştirilmiş Unreal Engine 3.0 Kullanılmıştır ve ayrıca DICE ve İlluminate Labs Tarafından Geliştirilen Işıklandırma sistemide Oyuna Özel Olarak Adapte Edilmiştir
Diğer Oyunlara Karşılaştırdığınızda Bu oyun İnanılmaz derecede göz alıcı ve parlak görülüyor Parlak Bir Görkyüzü Bulutlar Ve şehirdeki dolaştığımız binalar Oyuncuya farklı bir dünyadaymış hissi veriyor Oldukça gerçekçi yapılmış
Oyuna NVIDIA Tarafından Geliştirilen 3DReady Vision Ve PhysX Fizik Motoru Eklenmıiştir Fizik motoru Sayesinde Nesne Nekadar Uzakta olsada Geometrik detay seviyesi Maksimum seviyededir
Bazı Motorlarda Uzaklaştıkça Nesnelerde Kütleşme ve Yokolma Gözden kaybolma gibi Eksi Yanları Olmaktadır Mirror's Edge de Böyle Birşey söz konusu değildir
Ayrıca Oyun Oldukça Gerçekçi Yapılmıştır Ve Düşmanlarınızın Size Verdiği Tepkiler Oldukça İnce Dizayn Edilmiş Ve Yapılmıştır Arttırılmış Yapay Zekayla Düşmanlarınız Size Oldukça Zor Anlar Yaşatıyor
Oyun Duvarların üzerinden Yürümek Zıplamak Kaymak Yuvarlanmak Gibi Birçok Hareketlerin Yapılmasına İmkan Tanıyor Oyunda Hiçbir HUD Göstergesi Yok ve Ayrıca Yere Baktığınızda Kollarınızı Bacaklarınızı Ve Duvara Yaklaştığınızda Ellerinizi Görebilmektesiniz Buda Oyuna Çok Yüksek Derecede Gerçeklik Katmış
FPS Tarzında Karşıdaki Kişiyle Dövüşmek Epey Keyifli Oluyor
Karekterimiz Çatışmalar Sırasında Eline Dayak Attığı Herifin Silahını Alıp Karşıdaki Kişilere Ateş Açabiliyor Fakat Silahı Çok Berbat Kullanıyor Şimdiden Söyliyim Silahı Tutmakta Zorlanıyor Ama Sniper İçin Aynı Şeyi Söylemiyeceğim (Galiba Bipodla Yere Kuruyor?)
Hikaye
Oyunumuzun Hikayesi Gelecekte Geçmektedir (2035-2050 Arası Galiba) Bu Gelecekte İnsanoğlunun Yaptığı İletişim Ve Mesajlar Totaliter Bir Rejim Tarafından Çok Sıkı Biçimde Denetlendiği Bir Ortamda Geçmektedir
Bu Tip Kısıtlamalara Maruz Kalmak İstemeyen Çeteler Ve Kişiler "The Runners" (Koşucular) İsimli Son Derece Yetenekli ve Atletik Koşuculardan Oluşan Gruplar Kurdular Ve Bunlar Sayesinde Binalardan Farklı Noktalara Eriştirilecek Mesajları İçin Kuryeler Kiralamaya Başladılar
Bunların Arasında Canlandırdığımız Karakter "Faith" İsimli Koşucudur
Oynanış
Oyunumuzun Oynanışı Genel Olarak Parkur Ve Engelli Koşudan Esinlenerek Hazırlanmıştır
Binaların Üzerinde Koşmak Gökdelenlere Tırmanmak Ve Binadan binaya atlamak Bunları Yaparken Kullanılan Teknikler Oynayışın Temelini Oluşturmaktadır
Fov ve Bob Efektleri Artırılmış Olarak Oyunda Görülmektedir Yani Nekadar Hızlı Koşarsanız Ekranın Sallanma Oranı Veya Yüksekten Sert Düştüğünüzde Toparlama Şekli Oldukça Özel Dizayn Edilmiştir
Oynayış Sırasında Karekterin Hızı Büyük Önem Taşımaktadır Hareketleri Düzenli Bir Biçimde Yapmak İçin Bu Şart
Eğer Yapılacak Hareket İçin Yeterince Hızda Değilseniz Ya Yere Düşüyorsunuz Yada Hareketi çok zor bir biçimde Yapıyorsunuz
Oyuna Ayrıca "Runner Vision" Adlı Bir Özellikte Eklenmiş Böylelikle Gideceğiniz Ve Basacağınız Yerler Renklendirilmiş Böylece Oyunun Zorluğu Bir Nebzede Olsa Azaltılmış
Yürüyeceğiniz Ve Gideceğiniz Yerler Kırmızı Renkli Görülüyor İsterseniz Bu Özelliği Kapatabiliyorsunuz
Oyunda Reaction Time İsimli Bir Özellik eklenmiş Bu Özellik Oyunu Yavaşlatıyor Buda Sizin Rakibinize Hamlenizi Yapmadan Önce Düşinme Şansı Tanıyor
Bu Taktikde Oldukça Zorlu Yapılmış Çünkü Sizde Rakiplerinizle Eşit Miktarda Yavaşlıyorsunuz Işık Hızında Hareket Etmiyorsunuz
Oyun Oldukça Güzeldir FPS Sever Arkadaşlar Bu Oyunu Sevecektir
Oyuna 10 Üzerinden 10 puan Veririm Çok Güzeldir
Oyun İnceleme Ekibi
ElyaseYunus
Mirror's Edge EA ve DICE Tarafından Yapılmış FPS Tarzı Bir Aksiyon Oyunudur
Oyunun İlk Sürümü 2008'in Kasım Ayında XBox360 ve Playstation İçin Piyasaya sürüldü PC İçin Üretilen sürümü 13 Ocak 2009 Da Çıkmıştı
Bu Oyunun Yapımında Ağır Biçimde değiştirilmiş Unreal Engine 3.0 Kullanılmıştır ve ayrıca DICE ve İlluminate Labs Tarafından Geliştirilen Işıklandırma sistemide Oyuna Özel Olarak Adapte Edilmiştir
Diğer Oyunlara Karşılaştırdığınızda Bu oyun İnanılmaz derecede göz alıcı ve parlak görülüyor Parlak Bir Görkyüzü Bulutlar Ve şehirdeki dolaştığımız binalar Oyuncuya farklı bir dünyadaymış hissi veriyor Oldukça gerçekçi yapılmış
Oyuna NVIDIA Tarafından Geliştirilen 3DReady Vision Ve PhysX Fizik Motoru Eklenmıiştir Fizik motoru Sayesinde Nesne Nekadar Uzakta olsada Geometrik detay seviyesi Maksimum seviyededir
Bazı Motorlarda Uzaklaştıkça Nesnelerde Kütleşme ve Yokolma Gözden kaybolma gibi Eksi Yanları Olmaktadır Mirror's Edge de Böyle Birşey söz konusu değildir
Ayrıca Oyun Oldukça Gerçekçi Yapılmıştır Ve Düşmanlarınızın Size Verdiği Tepkiler Oldukça İnce Dizayn Edilmiş Ve Yapılmıştır Arttırılmış Yapay Zekayla Düşmanlarınız Size Oldukça Zor Anlar Yaşatıyor
Oyun Duvarların üzerinden Yürümek Zıplamak Kaymak Yuvarlanmak Gibi Birçok Hareketlerin Yapılmasına İmkan Tanıyor Oyunda Hiçbir HUD Göstergesi Yok ve Ayrıca Yere Baktığınızda Kollarınızı Bacaklarınızı Ve Duvara Yaklaştığınızda Ellerinizi Görebilmektesiniz Buda Oyuna Çok Yüksek Derecede Gerçeklik Katmış
FPS Tarzında Karşıdaki Kişiyle Dövüşmek Epey Keyifli Oluyor
Karekterimiz Çatışmalar Sırasında Eline Dayak Attığı Herifin Silahını Alıp Karşıdaki Kişilere Ateş Açabiliyor Fakat Silahı Çok Berbat Kullanıyor Şimdiden Söyliyim Silahı Tutmakta Zorlanıyor Ama Sniper İçin Aynı Şeyi Söylemiyeceğim (Galiba Bipodla Yere Kuruyor?)
Hikaye
Oyunumuzun Hikayesi Gelecekte Geçmektedir (2035-2050 Arası Galiba) Bu Gelecekte İnsanoğlunun Yaptığı İletişim Ve Mesajlar Totaliter Bir Rejim Tarafından Çok Sıkı Biçimde Denetlendiği Bir Ortamda Geçmektedir
Bu Tip Kısıtlamalara Maruz Kalmak İstemeyen Çeteler Ve Kişiler "The Runners" (Koşucular) İsimli Son Derece Yetenekli ve Atletik Koşuculardan Oluşan Gruplar Kurdular Ve Bunlar Sayesinde Binalardan Farklı Noktalara Eriştirilecek Mesajları İçin Kuryeler Kiralamaya Başladılar
Bunların Arasında Canlandırdığımız Karakter "Faith" İsimli Koşucudur
Oynanış
Oyunumuzun Oynanışı Genel Olarak Parkur Ve Engelli Koşudan Esinlenerek Hazırlanmıştır
Binaların Üzerinde Koşmak Gökdelenlere Tırmanmak Ve Binadan binaya atlamak Bunları Yaparken Kullanılan Teknikler Oynayışın Temelini Oluşturmaktadır
Fov ve Bob Efektleri Artırılmış Olarak Oyunda Görülmektedir Yani Nekadar Hızlı Koşarsanız Ekranın Sallanma Oranı Veya Yüksekten Sert Düştüğünüzde Toparlama Şekli Oldukça Özel Dizayn Edilmiştir
Oynayış Sırasında Karekterin Hızı Büyük Önem Taşımaktadır Hareketleri Düzenli Bir Biçimde Yapmak İçin Bu Şart
Eğer Yapılacak Hareket İçin Yeterince Hızda Değilseniz Ya Yere Düşüyorsunuz Yada Hareketi çok zor bir biçimde Yapıyorsunuz
Oyuna Ayrıca "Runner Vision" Adlı Bir Özellikte Eklenmiş Böylelikle Gideceğiniz Ve Basacağınız Yerler Renklendirilmiş Böylece Oyunun Zorluğu Bir Nebzede Olsa Azaltılmış
Yürüyeceğiniz Ve Gideceğiniz Yerler Kırmızı Renkli Görülüyor İsterseniz Bu Özelliği Kapatabiliyorsunuz
Oyunda Reaction Time İsimli Bir Özellik eklenmiş Bu Özellik Oyunu Yavaşlatıyor Buda Sizin Rakibinize Hamlenizi Yapmadan Önce Düşinme Şansı Tanıyor
Bu Taktikde Oldukça Zorlu Yapılmış Çünkü Sizde Rakiplerinizle Eşit Miktarda Yavaşlıyorsunuz Işık Hızında Hareket Etmiyorsunuz
Oyun Oldukça Güzeldir FPS Sever Arkadaşlar Bu Oyunu Sevecektir
Oyuna 10 Üzerinden 10 puan Veririm Çok Güzeldir
Oyun İnceleme Ekibi
ElyaseYunus